
Den danske ægbranche har for alvor haft medvind i de senere år. Frygten for salmonella og kolesterol er erstattet af brunch- og hjemmebagetrends, der sammen med fokus på proteiner, vitaminer og mineraler har banket efterspørgslen efter skalæg højt i vejret. Til stor gavn for virksomheder som Danæg og Hedegaard Foods.
Sidstnævnte har netop fremlagt regnskab for 2014, der har været præget af de organisatoriske ændringer i den heftigt ekspanderende æggeforretning. Tilbage i 2013 spaltede man aktiviteterne i Hedegaard Foods, så de i dag alene dækker over de danske aktiviteter, mens udlandsaktiviteterne er isoleret i selskabet Dava Foods Holding A/S.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app