FødevareWatch

Tangfolk bruger 'Cult-Brian' til at blive som 'Lakrids-Bülow'

De to mænd bag virksomheden Nordisk Tang har en drøm om at gøre med tang, hvad Johan Bülow har gjort med lakrids. Til at hjælpe sig har de manden bag energidrikken Cult.

Foto: Jyllands-Posten

Tangpesto, tangsennep og tangsaltmandler og en masse andre produkter - danskerne skal lære at spise meget mere tang, og det vil Heine Max Olesen og Kristian Skjold Ottesen fra Grenå-virksomheden Nordisk Tang stå for.

Til Berlingske Business siger Heine Max Olesen, at Nordisk Tang bruger lakridsmanden Johan Bülow som pejlemærke i forsøget på at udbrede opmærksomheden om deres tangprodukter.

Til at hjælpe sig har de to allieret sig med sparring hos grundlæggeren af energidrikken Cult, Brian Sørensen.

"Vi bruger Brian til strategiske beslutninger. Alle de problemstillinger, som Brian har stået overfor, har vi kunnet drage nytte af," siger Heine Max Olesen til avisen.

Tangfusion på danske farvande

Flødeisen er krydret med tang

Dansk akvakultur sælger grøn fisketeknologi til udlandet

Mere fra FødevareWatch

Tre restauranter lukker grundet smitte i populær ferieby

Tre restauranter i Skagen har valgt at lukke, fordi deres personale er ramt af smitte med coronavirus efter en af årets travleste turistuger i byen. Der kan endnu ikke aflæses en generel smittestigning i SSI's tal, men en ekspert opfordrer til at holde øje med smittesituationen.

Freshland lander sit første overskud i coronaår

Frugtkasse-selskabet Freshland har sidste år 13-doblet sin omsætning. Det er især coronapandemien, der har haft en positiv effekt, ligesom flere forbrugeres bevidsthed har ændret sig, lyder det fra selskabets adm. direktør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier