FødevareWatch

Tangfolk bruger 'Cult-Brian' til at blive som 'Lakrids-Bülow'

De to mænd bag virksomheden Nordisk Tang har en drøm om at gøre med tang, hvad Johan Bülow har gjort med lakrids. Til at hjælpe sig har de manden bag energidrikken Cult.

Foto: Jyllands-Posten

Tangpesto, tangsennep og tangsaltmandler og en masse andre produkter - danskerne skal lære at spise meget mere tang, og det vil Heine Max Olesen og Kristian Skjold Ottesen fra Grenå-virksomheden Nordisk Tang stå for.

Til Berlingske Business siger Heine Max Olesen, at Nordisk Tang bruger lakridsmanden Johan Bülow som pejlemærke i forsøget på at udbrede opmærksomheden om deres tangprodukter.

Til at hjælpe sig har de to allieret sig med sparring hos grundlæggeren af energidrikken Cult, Brian Sørensen.

"Vi bruger Brian til strategiske beslutninger. Alle de problemstillinger, som Brian har stået overfor, har vi kunnet drage nytte af," siger Heine Max Olesen til avisen.

Tangfusion på danske farvande

Flødeisen er krydret med tang

Dansk akvakultur sælger grøn fisketeknologi til udlandet

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier