FødevareWatch

Toms skal tilbage på danskernes læber

Den hæderkronede danske slikfabrikant Toms kæmper efter et år med underskud for igen at komme i topform. Derfor skal Toms koncentrere sig om sine kernemarkeder, siger adm. direktør Carsten Lyngsø Thomsen, der lægger drømmene om indtog i Kina og Rusland på hylden.

Foto: Polfoto

Danmarks største slikproducent Toms er dansk med en pænt tyk streg under dansk, og sådan forbliver det. Selv om man er godt til stede i Tyskland og Sverige, går ambitionerne ikke i retning af at erobre verden med f.eks. nye lande som Kina og Rusland.

"Det betyder, at vores fokus ikke så meget er på at komme ind i nye lande og markeder, men i stedet gælder det om at koncentrere os i de eksisterende markeder, hvor vi er stærke. Det er Danmark, Tyskland, Sverige og så i travel retail, som typisk er salg i lufthavne," fortæller Carsten Lyngsø Thomsen, der netop har rundet et år som Toms frontfigur.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier