Dansk slik går som varmt brød i udlandet

Producenter som Spangsberg, Kims og Toms har succes med at sælge slik til den europæiske detailhandel, der efterspørger private label af høj kvalitet til en gunstig pris. Spørgsmålet er, hvor længe det varer ved.
Den udenlandske detailhandel er vild med dansk slik, der ofte ender på hylderne som private label-varer. | Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv
Den udenlandske detailhandel er vild med dansk slik, der ofte ender på hylderne som private label-varer. | Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

AMSTERDAM: Danske slikproducenter har medvind i udlandet, hvor flødeboller, lakridsstænger og chips fylder godt på hylderne i de europæiske supermarkeder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter