FødevareWatch

Dansk slik går som varmt brød i udlandet

Producenter som Spangsberg, Kims og Toms har succes med at sælge slik til den europæiske detailhandel, der efterspørger private label af høj kvalitet til en gunstig pris. Spørgsmålet er, hvor længe det varer ved.

Den udenlandske detailhandel er vild med dansk slik, der ofte ender på hylderne som private label-varer. | Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

AMSTERDAM: Danske slikproducenter har medvind i udlandet, hvor flødeboller, lakridsstænger og chips fylder godt på hylderne i de europæiske supermarkeder.

De søde sager bliver især solgt som private labels, hvor detailkæderne markedsfører varen under eget mærke, og succesen skyldes blandt andet, at danskerne har ry for at levere kvalitet til en fornuftig pris.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier