Dansk slik går som varmt brød i udlandet

Producenter som Spangsberg, Kims og Toms har succes med at sælge slik til den europæiske detailhandel, der efterspørger private label af høj kvalitet til en gunstig pris. Spørgsmålet er, hvor længe det varer ved.
Den udenlandske detailhandel er vild med dansk slik, der ofte ender på hylderne som private label-varer. | Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv
Den udenlandske detailhandel er vild med dansk slik, der ofte ender på hylderne som private label-varer. | Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

AMSTERDAM: Danske slikproducenter har medvind i udlandet, hvor flødeboller, lakridsstænger og chips fylder godt på hylderne i de europæiske supermarkeder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også