Lidl har taget englænderne med storm de seneste år, hvor kæden har givet supermarkederne baghjul med sine billige priser.
Især middelklassen har taget lavpriskonceptet til sig efter finanskrisen, hvor mange briter var tvunget til at spænde livremmen ind. Nu går tyskerne imidlertid efter at udvide kundegruppen.
Bloomberg News skriver, at Lidl planlægger at åbne i en række af Londons mest velhavende kvarterer. Konkret drejer det sig om fem butikker i Westminster og to i Kensington og Chelsea, der er kendt for sine renskurede villaer og stenrige indbyggere.
Dermed rykker den tyske kæde ind på de dyre supermarkeders hjemmebane i jagten på at vinde yderligere markedsandele fra de etablerede spillere. Den forsøger samtidig gøre op med forestillingen om, at discount er lig med rodede butikker og dårlig kvalitet, lyder vurderingen.
Lidl slog dørene op til sin første butik i England i 1994. I dag har den mere end 620 butikker over hele landet og planlægger at tilføje yderligere 280 adresser de kommende år. Ifølge Bloomberg er succesen så massiv, at 10 pence af hvert pund, der bruges på dagligvarer i England, lander i Lidls kasseapparater.
'Den hemmelige millionær' køber britisk butikskæde
Britisk detailkæde kan fyre op til 900
Lidl på vej med egen isfabrik