FødevareWatch

McDonald’s udvider amerikansk morgenmadssatsning

En beslutning fra McDonald's om at servere morgenmad hele dagen ved udvalgte restauranter rulles nu ud i hele USA.

Foto: Mark Lennihan/AP/POLFOTO/arkiv

Den amerikanske fastfood-kæde McDonald’s annoncerede tidligere på året et projekt, hvorigennem man ville servere morgenmad hele dagen ved udvalgte restauranter i hjemlandet. Projektet har tilsyneladende været en succes, for nu udvider koncernen ordningen til alle sine amerikanske restauranter.

Det skriver Bloomberg.

Tiltaget, som træder i kraft fra 6. oktober, er endnu et forsøg fra den pressede kæde på at sparke gang i sit stagnerende salg igen.

Morgenmadsmenuen tegner sig for omkring 25 pct. af salget i McDonald’s-butikker, men på dette område har konkurrenter som Taco Bell og Starbucks stjålet markedsandele fra kæden ved at udvide deres sortimenter i de senere år.

Ved at sælge morgenmad hele dagen kan McDonald’s løfte sin omsætning med op til 2,5 pct. om året, skriver Bloomberg med henvisning til en intern præsentation fra fastfood-koncernen.

Ifølge en talsperson for McDonald’s kan det nye nationale tiltag betyde, at andre dele af den faste menu vil glide ud ved visse restauranter i USA. Det er dog i sidste ende en beslutning, der ligger hos de enkelte franchisetagere.

Nu vil McDonald’s servere morgenmad hele dagen

McDonald's kaster sig ind i morgenmadskamp

McDonald’s vil sætte grønkål på menuen

Butiksejere mister troen på McDonald's

McDonald's laver kæmpeinvestering i sine danske butikker

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier