McDonald’s udvider amerikansk morgenmadssatsning

Den amerikanske fastfood-kæde McDonald’s annoncerede tidligere på året et projekt, hvorigennem man ville servere morgenmad hele dagen ved udvalgte restauranter i hjemlandet. Projektet har tilsyneladende været en succes, for nu udvider koncernen ordningen til alle sine amerikanske restauranter.
Det skriver Bloomberg.
Tiltaget, som træder i kraft fra 6. oktober, er endnu et forsøg fra den pressede kæde på at sparke gang i sit stagnerende salg igen.
Morgenmadsmenuen tegner sig for omkring 25 pct. af salget i McDonald’s-butikker, men på dette område har konkurrenter som Taco Bell og Starbucks stjålet markedsandele fra kæden ved at udvide deres sortimenter i de senere år.
Ved at sælge morgenmad hele dagen kan McDonald’s løfte sin omsætning med op til 2,5 pct. om året, skriver Bloomberg med henvisning til en intern præsentation fra fastfood-koncernen.
Ifølge en talsperson for McDonald’s kan det nye nationale tiltag betyde, at andre dele af den faste menu vil glide ud ved visse restauranter i USA. Det er dog i sidste ende en beslutning, der ligger hos de enkelte franchisetagere.
Nu vil McDonald’s servere morgenmad hele dagen
McDonald's kaster sig ind i morgenmadskamp
McDonald’s vil sætte grønkål på menuen