McDonald's kaster sig ind i morgenmadskamp

Fastfoodgiganten vil promovere sine produkter til morgenmad bedre for at modvirke fald i indtjeningen.
Foto: Nam Y. Huh/AP
Foto: Nam Y. Huh/AP
AF RITZAU

Den amerikanske fastfood-kæde McDonald's bebudede i forbindelse med aflæggelse af sit regnskab for første kvartal tirsdag, at kæden vil fokusere på at promovere sine produkter bedre gennem marketing for at modvirke en let faldende indtjening.

Særligt indenfor morgenmadssegmentet blæser McDonald's til kamp om kunderne. Det skriver Wall Street Journal.

Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Konkurrencen i morgenmadssegmentet blandt fastfood restauranter er skærpet for nylig, særligt i USA, efter at Taco Bell er trådt ind på markedet med sin nye "vaffeltaco" i marts. Samtidig har andre rivaler, som Burger King og Dairy Queen, føjet nye lavpristilbud til deres menuer.

"Den øgede konkurrence tvinger os til at blive mere aggressive i morgenmadssegmentet. Vi har ikke planer om at opgive det," udtaler Don Thompson, topchef i McDonald's, ifølge Wall Street Journal.

Blandt tiltagene der skal styrke McDonald's position på fastfoodmarkedet er en ny marketingkampagne, der skal sætte fokus på, at McDonald's laver sin morgenmad frisk i kædens restauranter, i modsætning til flere af konkurrenterne.

"Vi slår friske æg ud i køkkenet og steger pølser og bacon på stedet. Der er ikke tale om mad fra mikroovnen," udtaler Don Thompson til Wall Street Journal.

Ud over morgenmad vil McDonald's også markedsføre sine kerneprodukter, som Big Macs og pomfritter, mere, da disse produkter står for 40 pct. af kædens omsætning.

McDonalds skuffer analytikerne

Dansk McDonald's-leverandør vinder pris

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også