FødevareWatch

Her er Arlas nye danske mælkemærke

Arla har lanceret det mærke, som fremover kommer til at pryde en lang række af koncernens mejeriprodukter. Mærket skal hjælpe de trængte Arla-mælkeproducenter.

Det startede tidligere på ugen i Storbritannien, og nu kommer det så til Danmark.

Mærket, der skal orientere forbrugerne om, at mælken i kartonen er produceret af danske mælkebønder, som man støtter ved at købe produktet.

”Mange forbrugere er ikke klar over, at Arla faktisk er ejet af landmændene selv og at overskuddet fra produkterne faktisk går tilbage til de landmænd, som er årsagen til, at vi som forbrugere hver dag kan få frisk og velsmagende mælk i glasset. Vores andelshavere tager aktivt del i at skabe værdi for forbrugerne ved at levere den naturlige smag, den høje kvalitet og dyrevelfærd. Det er det, du som forbruger får og kan støtte, når du køber et Arla produkt,” udtaler Peder Tuborgh, adm. direktør i Arla, i forbindelse med den danske lancering.

Udover Danmark og Storbritannien kommer der også andre nationale mærker på Arla-mælk i Tyskland og Sverige.

Mærket lanceres efter, at mælkeprisen gennem mange måneder har haft kurs nedad, og både de danske og internationale mælkeproducenter over en bred kam har fået svært ved at få økonomien til at hænge sammen.

”Det er vigtigt for os at skabe en bevidsthed om, at når du køber et Arla produkt, så støtter du de landmænd, der har leveret mælken, ikke en gruppe aktionærer uden tilknytning til mælkeproduktion. Vores fokus er at bevare en langvarig bæredygtig mælkeproduktion med fokus på høj kvalitet og dyrevelfærd,” siger Åke Hantoft i meddelelsen fra Arla.

Mærket vil, som FødevareWatch tidligere har skrevet, være at finde på de danske produkter fra september.

Arla vil mangedoble Afrika-omsætning

Nyt Arla-mærke skal hjælpe producenterne

Britiske mælkebønder raser mod detailkæder

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier