FødevareWatch

Nyt Arla-mærke skal hjælpe producenterne

Forbrugerne bør vide, at Arla ejes af landmænd, og at det er netop disse, som man støtter ved at købe mejeriprodukter fra mejerigiganten. Et nyt emballagemærke skal udbrede budskabet.

Foto: Joachim Adrian

Som i Danmark er mange britiske mælkebønders økonomi kommet under særdeles hårdt pres, efter at mælkepriserne i de seneste mange måneder er strøget voldsomt ned.

I et forsøg på at bistå mælkebønderne i den svære tid, lancerer Arla først i Storbritannien og senere i Danmark, Sverige og Tyskland et mærke, der skal gøre forbrugerne opmærksomme på, at det er bønderne, der ejer Arla, og det er dermed dem, som man støtter, når man køber en kvart liter fløde eller en helt liter kærnemælk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier