Dansk Supermarkeds køb af netbutikken Wupti har nu fået grønt lys af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Det fremgår af en meddelelse fra styrelsen, hvori den skriver, at fusionen ikke giver anledning til bekymring for konkurrencesituationen på det danske marked.
Handlen blev annonceret i midten af maj og betyder, at Dansk Supermarked overtager samtlige aktierne. Købet af netbutikken, der sælger elektronik og hvidevarer, får dog ingen indflydelse på koncernens strategi om fortsat at holde sig fra online handel med fødevarer.
"Generelt investerer vi der, hvor vi kan forrente investeringen, og hvor det strategisk giver mening for os. Fødevarer online er fortsat en niche i Danmark, og vi vurderer ganske enkelt, at andre forretningsområder for nuværende er mere rentable end fødevarer på nettet," sagde adm. direktør Per Bank til FødevareWatch i maj.
Per Bank fastholder fødevarestrategi trods Wupti-køb
Dansk Supermarked ser med skepsis på nethandel
Dansk Supermarked vil vinde på nettet med stort udvalg
Nemlig-investor smider 165 mio i svensk nethandel