FødevareWatch

Ny amerikansk aktør fjerner kunstige farve- og smagsstoffer

Endnu en stor, amerikansk fødevareaktør har annonceret, at man vil droppe brugen af kunstige farvestoffer og smagsstoffer i sine produkter. Denne gang en af landets største morgenmadsproducenter.

Foto: David Duprey/AP/Ritzau

Det store skifte væk fra kunstige tilsætningsstoffer i fødevarer og drikkevarer ruller videre i USA, og nu har endnu en stor aktør meldt sig under fanerne.

Den store morgenmadsproducent General Mills, der blandt andet står bag det kendte brand Cheerios, skriver således i en pressemeddelelse, at man vil fjerne kunstige farve- og smagsstoffer fra alle sine produkter inden for kategorien morgengryn.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier