FødevareWatch

Britisk brødmarked mister milliardomsætning

De tre største supermarkedskæder i Storbritannien mærker alle, at briterne ikke længere gider en bestemt type traditionelt brød. Indtil videre er omsætningen faldet med mere end én milliard kroner.

Foto: Jens Dreisling/Polfoto/arkiv

Toastbrødet er under pres i den britiske detailhandel, hvor man ligesom i Danmark også har registreret, at forbrugerne i stor stil går uden om det hvide brød.

I de tre største supermarkedskæder Tesco, Sainsbury's og Asda, er salget af hvidt skiveskåret brød gået tilbage med 120 mio. britiske pund, eller hvad der svarer til 1,27 mia. danske kroner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier