FødevareWatch

Stenalderkost skal trække flere kunder i 7-Eleven

7-Eleven udvider sit sortiment af stenalderkost i samarbejde med kæden Palæo. Det er et nødtvungent tiltag i en branche, hvor lukkeloven og sundhedsbølgen tvinger kæden til løbende nytænkning.

Der skal flere sunde varer på hylderne i 7-Eleven. Foto: Joachim Adrian/Polfoto/Arkiv

7-Eleven er efterhånden langt mere end blot pizza og pølser.

Igennem en årrække har sundere convenience-produkter overtaget en langt større del af sortimentet og kæden udvider nu med flere palæo-produkter i samarbejde med kæden Palæo – Primal Gastronomi.

Kæden var det første køkken i Danmark med stenalderkost, der er et madkoncept uden forarbejdede råvarer.

”Vi oplever, at kunderne i stigende grad efterspørger varer, hvor smag, friskhed og kvalitet er i højsædet og som markedsleder på convenience i Danmark, ser vi det som vores opgave at gå forrest i vejen mod et sundere udvalg på hylderne,” siger indkøbschef i 7-Eleven Morten Vedel i en pressemeddelelse.

Nytænkning på menuen

Udvidelsen kan ses som et nødvendigt tiltag hos den landsdækkende kæde, der tumler med tocifrede millionunderskud. Lukkeloven tilbage fra 2012 har især presset kæden, der på grund af den skrappe konkurrence fra discountkæderne ikke længere har monopol på kunderne i de sene aftentimer.

Den stigende efterspørgsel blandt kunderne efter sund mad er samtidigt også med til at presse kæden til nytænkning.

”De enemærker, vi havde tidligere, er forsvundet, så vi har måttet skifte spor og afkoble os fra idéen om, at 7-Eleven skal være nødkøb, pizza og pølser," siger kædens direktør herhjemme, Jesper Østergaard, til Finans.

7-Elevens udvidede sortiment af palæo-produkter består af juice og salater, der hverken indeholder gluten, laktose eller sukker.

7-Eleven vil sikre overskud med sunde måltider

7-Eleven midt i krydsild: tvunget til at drosle ned på pizza og pølser

Hanegal opruster på pølser uden skind

Forsiden lige nu

EU klar med strammere transfedtregler

EU-Kommissionen har vedtaget en stramning af, hvor meget transfedt, der må være i fødevarer på det europæiske marked. Det vækker glæde i det danske.

Naturmælk øger omsætningen med 16 pct

Det sønderjyske andelsmejeri, som i slutningen af 2016 overtog Øllingegaard, lægger et stort tocifret antal millioner til på toppen. På den nederste linje er røde tal erstattet af et rekordstort resultat.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier