FødevareWatch

Nye forbrugsvaner tvinger Orkla til nytænkning

Når skyren rykker ind på morgenbordene er det ofte på bekostning af det hvide brød og marmeladen. Orkla Foods, der ejer Den Gamle Fabrik, bruger mange kræfter på at imødekomme den konstante strøm af nye trends.

I den danske gren af norske Orkla Foods har man efter lidt tøven erkendt, at forbrugerne søger væk fra nogle af de produkter, som traditionelt har været en meget stor del af den danske madkultur.

Koncernen opkøbte i 2013 selskabet Rieber & Søn og dermed varemærkerne K-Salat og Bähncke, og derudover havde man i forvejen Den Gamle Fabrik, Beauvais, Pastella, Glyngøre og Risifrutti i virksomhedporteføljen, som leverer mange glas til de danske morgen- og frokostborde.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier