FødevareWatch

Salget dykker stadig i McDonald’s

Den amerikanske fastfood-kædes globale salgstal fik endnu et hak nedad i januar og landede også et stykke under analytikernes forventninger.

Problemerne fortsætter for den pressede amerikanske fastfood-kæde McDonald’s, som i slutningen af sidste måned varslede en udskiftning på toppen, hvor Steve Easterbrook skal erstatte Don Thompson, der siden 2012 har stået i spidsen for McDonald's.

De seneste tal for januar viser således endnu et dyk i salget på tværs af koncernens mere end 35.000 restauranter verden over.

Det skriver Bloomberg.

Det såkaldte like-for-like-salg – altså salget i butikker, som har været åbne i mere end 12 måneder – faldt med 1,8 pct. i forhold til januar 2014, skriver McDonald’s ifølge nyhedsbureauet i en meddelelse.

Det er samtidig et stykke under forventningerne i markedet, da konsensus blandt analytikerne pegede på et fald på 1,2 pct., skriver Bloomberg med henvisning til informationer fra Consensus Metrix.

De dårlige resultater for fastfood-kæden skyldes især problemer i Asien, hvor leverandørproblemer og fødevareskandaler i både Japan og Kina har kostet omsætning for koncernen.  I alt faldt den region, som inkluderer Asien, Mellemøsten og Afrika, med næsten 13 procent i løbet af måneden, mens salget på det amerikanske marked gik marginalt frem.

McDonald's skal have ny topchef

Betal din McDonald's-burger med et kys

Pommes frites-mangel breder sig

McDonald's i Japan mangler pommes frites

McDonald’s vil ændre struktur

USA's svigtende appetit koster McDonald's

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier