Salget dykker stadig i McDonald’s
Problemerne fortsætter for den pressede amerikanske fastfood-kæde McDonald’s, som i slutningen af sidste måned varslede en udskiftning på toppen, hvor Steve Easterbrook skal erstatte Don Thompson, der siden 2012 har stået i spidsen for McDonald's.
De seneste tal for januar viser således endnu et dyk i salget på tværs af koncernens mere end 35.000 restauranter verden over.
Det skriver Bloomberg.
Det såkaldte like-for-like-salg – altså salget i butikker, som har været åbne i mere end 12 måneder – faldt med 1,8 pct. i forhold til januar 2014, skriver McDonald’s ifølge nyhedsbureauet i en meddelelse.
Det er samtidig et stykke under forventningerne i markedet, da konsensus blandt analytikerne pegede på et fald på 1,2 pct., skriver Bloomberg med henvisning til informationer fra Consensus Metrix.
De dårlige resultater for fastfood-kæden skyldes især problemer i Asien, hvor leverandørproblemer og fødevareskandaler i både Japan og Kina har kostet omsætning for koncernen. I alt faldt den region, som inkluderer Asien, Mellemøsten og Afrika, med næsten 13 procent i løbet af måneden, mens salget på det amerikanske marked gik marginalt frem.
McDonald's skal have ny topchef
Betal din McDonald's-burger med et kys
Pommes frites-mangel breder sig