Fastfood-giganten McDonald’s har planer om at ændre sin struktur og bl.a. fjerne flere ledelseslag i hjemlandet, USA. Det skriver Wall Street Journal.
Kunderne har svigtet McDonald’s på det seneste, og derfor vil kæden give lederne i sine 22 amerikanske regioner mere frihed til at påvirke menuen og markedsføringen. Det frengår af et memo, som den amerikanske avis er kommet i besiddelse af.
”Virkeligheden er, at vores nuværende amerikanske struktur ikke er optimeret til forbrugerne. Det der har fungeret i USA i det seneste årtå, er ikke nok til at drive forretningen fremad i fremtiden,” skriver den øverste amerikanske chef Mike Andres i brevet til franchisetagere og koncernmedarbejdere.
Ændringerne betyder også, at man fremover vil indele det amerikanske marked i fire overordnede zoner - nordøst, syd, central og vest - i stedet for de nuværende tre – øst, central og vest.
Burger King udvider i Danmark
USA's svigtende appetit koster McDonald's
McDonald's: Burgersalget svækket af kinesisk kødskandale