FødevareWatch

Vi kræser om maden men dropper måltidet

Forbrugerne går op i madlavning som aldrig før. Råvarerne skal være rigtige, alsidige og fra en ægte landmand med en god historie og måske nogle sunde snacks i lommen. FødevareWatch ser på trends i fødevarebranchen i 2015.

Foto: Presse/COOP

Ifølge en ny rapport fra Innova Market Insights er årets største fødevaretrend ren tale. Fødevareproducenterne skal benytte rene råvarer, og give ren og enkel besked derom på emballagen. Men talen skal også være spændende, inspirerende og ske på smartphonen eller i det mindste tv'et.

For Den store bagedyst, Masterchef og de andre tv-programmer er globale koncepter, og især de unge vil høre den store historie om fødevarerne; hvilke marker, de er dyrket på, og i hvor mange år den økologiske landmand har puslet om dem. Samtidig med, at forbrugerne bliver stadig mere optaget af råvaren og madlavningen, er måltiderne dog også under afvikling.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier