Det danske økologimærke har 25 år på bagen og er kendt af de fleste danskere, men i udlandet kniber det fortsat kendskabet til det røde Ø-mærke.
Og det er skam, fordi statskontrolleret dansk økologi kan faktisk være et ganske overbevisende salgsargument på det internationale marked.
Det skriver Landbrugsavisen, der citerer Sydkoreas ambassadør, Ma Young Sam.
»Der skal stå organic på varerne. Ingen kender Ø-mærket i Korea. Der skal også stå Denmark på varerne. Koreanere ved, hvad Denmark er og står for, men hvis der står Danish, siger det dem ikke noget,« sagde han i sin tale til et arrangement fredag, hvor det danske Ø-mærke blev fejret.
Hvis mærket bliver justeret til de internationale forbrugere, vurderer ambassadøren, at der vil åbne sig et stort asiatisk marked for dansk økologi
Enhedslisten: Økologi skal redde dansk svineproduktion
Ingen nye økoregler fra EU-Kommissionen
Sydkoreanerne skal købe dansk økologi
Ny portal skal sælge danske luksusvarer i Japan