FødevareWatch

Ø-mærket dur ikke i udlandet

Verdens forbrugere kender ikke Ø-mærket, der skal internationaliseres, før det kan bruges som salsargument, vurderer Sydkoreas ambassadør i Danmark.

Foto: Per Folkver

Det danske økologimærke har 25 år på bagen og er kendt af de fleste danskere, men i udlandet kniber det fortsat kendskabet til det røde Ø-mærke.

Og det er skam, fordi statskontrolleret dansk økologi kan faktisk være et ganske overbevisende salgsargument på det internationale marked.

Det skriver Landbrugsavisen, der citerer Sydkoreas ambassadør, Ma Young Sam.

»Der skal stå organic på varerne. Ingen kender Ø-mærket i Korea. Der skal også stå Denmark på varerne. Koreanere ved, hvad Denmark er og står for, men hvis der står Danish, siger det dem ikke noget,« sagde han i sin tale til et arrangement fredag, hvor det danske Ø-mærke blev fejret.

Hvis mærket bliver justeret til de internationale forbrugere, vurderer ambassadøren, at der vil åbne sig et stort asiatisk marked for dansk økologi

Enhedslisten: Økologi skal redde dansk svineproduktion

Ingen nye økoregler fra EU-Kommissionen

Sydkoreanerne skal købe dansk økologi

Ny portal skal sælge danske luksusvarer i Japan

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier