FødevareWatch

Føtex ruster sig til hårdere kamp mod discountkæderne

Dansk Supermarked lægger en ny strategi for varehuskæden, som også kan være på jagt efter åbning af flere forretninger rundt om i landet.

Foto: /ritzau/CHARLOTTE DE LA FUENTE

Føtex går nye veje i konkurrencen med den fortsat frembrusende discountsektor. Efter tidligere, hårde år vinder detailkæden - ifølge koncernen bag - atter markedsandele og har netop lagt en ny strategi. Den skal tilpasse konceptet til ændrede kundeadfærd.

Føtex-kæden, som er del af Dansk Supermarked, er ved at rulle strategien ud i dens 88 varehuse. Det sker som en oprustning mod især discountkæderne, som nu sidder på over 40 pct. af det danske dagligvaremarked - og som ifølge en ny prognose vil vokse yderligere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier