Aldi planlægger at udvide til Kina på trods af, at erfaringer fra branchen viser, at det er svært at ekspandere til det østasiatiske marked
Udvidelsen betyder, at det tyske discountsupermarked vil indtage et fjerde kontinent. Den familieejede virksomhed har aftalt skridtet, men der er endnu ikke blevet lavet en tidsplan. Analytikere siger, at det er usandsynligt, at opstarte forretningen før 2018. Det skriver The Guardian.
"Den store udfordring bliver de kinesiske forbrugeres reaktion på Aldis egne mærker. Mange er skeptiske, når det gælder detailhandlernes egne mærker og foretrækker de kendte producenters mærker," siger Yujun Qiu, analytiker hos Planet Retail i Kina.
Udvidelsesplanerne blev afsløret i referater fra møder mellem de to grene af forretningsforetaget: Aldi Nord og Aldi Süd, som opererer i Storbritannien. Aldi har desuden planlagt at have sin debut i Californien til næste år, hvor virksomheden er ved at bygge et lager i nærheden af Los Angeles.
Aldi: Vækstplan skal skabe 35.000 job
Britisk detailkæmpe er presset af discountkæder
Netto vil slås hårdere med tyske discountkæder