FødevareWatch

Netto vil slås hårdere med tyske discountkæder

Dansk Supermarked og den nye partner har ambitioner om at sprede Netto-kæden ud over hele England.

Foto: Jesper Olesen/Jyllands-Posten

LEEDS: Dansk Supermarkeds comeback i Storbritannien kan blive presset af, at to tyske discountkæder sætter yderligere fart i deres forretning der. Mens Netto-kæden i første omgang kun planlægger 15 butikker det første år, har både Aldi og Lidl planer om at ekspandere med mange flere discountbutikker.

Ifølge den britiske detailanalytiker Nick Gladding fra analysevirksomheden IGD bliver vindere af den tilspidsede kamp om de britiske forbrugere i dagligvarehandel discountbutikker, nethandel - og de såkaldte convience-forretninger, som er mindre og specialiserede supermarkeder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier