FødevareWatch

Nedturen fortsætter for ’The Big Four’

Salgsnedgangen fortsætter for de britiske detailgiganter Tesco og Sainsbury's, mens discountrivalerne Aldi og Lidl fortsat stormer. Men det er en anden aktør, der leverer den største overraskelse i tallene for det seneste kvartal.

Det er trængte tider for de britiske detailkæder i disse år, hvor discountrivalerne langsomt æder markedsandele og truer de store koncerner forretning.

Aldi og Lidl stormer frem i Storbritannien, og senest har en analyse fra finanshuset Moody’s peget på at de to tyske discountkæder vil sætte sig på 10 pct. af det britiske dagligvaremarked tilsammen i løbet af de kommende par år, samt at andelen endda kan vokse til 12-15 pct. med tiden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier