Nethandel med dagligvarer slår rekord

Danskerne springer køen over og handler ind på nettet som aldrig før.
Nye tal fra Dansk E-Handelsanalyse (FDIH) viser, at onlinesalget af mad og drikke slog rekord i august, hvor kategorien udgjorde syv procent af alle handler på nettet.
Det er især handlen med dagligvarer, der vinder indpas hos de danske forbrugere.
"Værdien for dagligvarerne alene vil med et groft skøn runde 2 milliarder kroner i år. Der er fortsat et kæmpepotentiale, da vi bruger for over 100 milliarder kroner på dagligvarer årligt”, siger hun.
Handlen med dagligvarer står for 35 procent af den samlede handel med mad og drikke, der også omfatter køb af fast food, delikatesser og vin og spiritus.
De største aktører på markedet for onlinesalg af dagligvarer er nemlig.com og irma.dk.
Dagrofa fletter fingre med Nemlig.com
Post Danmark haler online fiskebutik i land
Relaterede artikler:
"Mærkeligt, hvis vi ikke tager andele fra discount"
For abonnenter