FødevareWatch

Nethandel med dagligvarer slår rekord

Mad og drikke står for nu syv procent af den samlede danske nethandel, viser nye tal.

Foto: PR

Danskerne springer køen over og handler ind på nettet som aldrig før.

Nye tal fra Dansk E-Handelsanalyse (FDIH) viser, at onlinesalget af mad og drikke slog rekord i august, hvor kategorien udgjorde syv procent af alle handler på nettet.

Det er især handlen med dagligvarer, der vinder indpas hos de danske forbrugere.

Værdien for dagligvarerne alene vil med et groft skøn runde 2 milliarder kroner i år"

Annette Falberg, adm. direktør, FDIH
”Vi har over det seneste års tid set en klar stigning i dagligvarekategorien, der ellers har ligget ganske lavt på 2-4 procent af den samlede nethandel i flere år," udtaler Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, og vurderer, at handlen vil fortsætte med at vokse.

"Værdien for dagligvarerne alene vil med et groft skøn runde 2 milliarder kroner i år. Der er fortsat et kæmpepotentiale, da vi bruger for over 100 milliarder kroner på dagligvarer årligt”, siger hun.

Handlen med dagligvarer står for 35 procent af den samlede handel med mad og drikke, der også omfatter køb af fast food, delikatesser og vin og spiritus.

De største aktører på markedet for onlinesalg af dagligvarer er nemlig.com og irma.dk.

Dagrofa fletter fingre med Nemlig.com

Post Danmark haler online fiskebutik i land

"Mærkeligt, hvis vi ikke tager andele fra discount"

Irma.dk vil levere til sommerhusdøren

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier