Nethandel med dagligvarer slår rekord

Mad og drikke står for nu syv procent af den samlede danske nethandel, viser nye tal.
Foto: PR
Foto: PR

Danskerne springer køen over og handler ind på nettet som aldrig før.

Nye tal fra Dansk E-Handelsanalyse (FDIH) viser, at onlinesalget af mad og drikke slog rekord i august, hvor kategorien udgjorde syv procent af alle handler på nettet.

Det er især handlen med dagligvarer, der vinder indpas hos de danske forbrugere.

”Vi har over det seneste års tid set en klar stigning i dagligvarekategorien, der ellers har ligget ganske lavt på 2-4 procent af den samlede nethandel i flere år," udtaler Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, og vurderer, at handlen vil fortsætte med at vokse.

"Værdien for dagligvarerne alene vil med et groft skøn runde 2 milliarder kroner i år. Der er fortsat et kæmpepotentiale, da vi bruger for over 100 milliarder kroner på dagligvarer årligt”, siger hun.

Handlen med dagligvarer står for 35 procent af den samlede handel med mad og drikke, der også omfatter køb af fast food, delikatesser og vin og spiritus.

De største aktører på markedet for onlinesalg af dagligvarer er nemlig.com og irma.dk.

Dagrofa fletter fingre med Nemlig.com

Post Danmark haler online fiskebutik i land

"Mærkeligt, hvis vi ikke tager andele fra discount"

Irma.dk vil levere til sommerhusdøren

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter