Den danske online fiskebutik Skagenfood indgår et samarbejde med Post Danmark, der betyder, at Skagenfood 17.000 abonnenter fra 1. oktober får fisk, kød, grøntsager og andre friske produkter leveret af Post Danmark.
Det skriver Berlingske Business.
Samarbejdet er en del af Post Danmarks strategi om at vokse på markedet for distribution af dagligvarer.
”Grunden til, at vi satser på fødevaredistribution, er, at flere og flere danskere begynder at handle dagligvarer på nettet. Vi er ikke så langt fremme, som de eksempelvis er i England, men vi kan se, at der er et meget spændende marked med et meget spændende potentiale, som vi gerne vil tage vores andel af,” siger Henning Christensen, chef for Post Nord Danmark, som Post Danmark er en del af, til Berlingske Business.
Tidligere har Skagenfood selv stået for udbringningen, men samarbejdet betyder, at virksomheden nu kan levere friske råvarer hjem til endnu flere danskere.
Klarer sig bedre end konkurrenter
Skagenfood kæmper på et marked, hvor blandt andre Irma.dk, Nemlig,com og ikke mindst Aarstiderne satser stort for tiden.
FødevareWatch har set på virksomhedens regnskab for 2013, som viser et resultat efter skat på 1,64 mio. kr. mod 1,82 mio. kr. i 2012. Skagen Food oplyser ikke omsætningen, men det fremgår af regnskabet, at virksomheden sikrede sig en bruttofortjeneste på 9,85 mio. kr. i 2013 mod 9,23 mio. kr. året før.
Mens Skagen Foods resultat er bedre end de online supermarkeder, der handler med traditionelle dagligvarer, halter det nordjyske firma efter konkurrenten Aarstiderne. Begge satser mere på kvalitet og friske råvarer end på dagligvarer i bred forstand. Og Aarstiderne giver Skagen Food baghjul med en omsætning i 2013 på 300 mio. kr. og et resultat efter skat på 11,5 mio. kr. mod 3,95 mio. kr. året før.
Post Danmark står allerede for distributionen af varer fra Irma.dk, Osuma.dk og Superbest.dk.
Den høje laksepris fortsætter
Danske Slagtermestre er skeptiske over for online kødsalg
"Lakse-iværksættere" strutter af optimisme