DI: Danmark kan tjene milliarder på data

Den danske fødevaresektor kan forbedre sin produktivitet med op til seks procent, hvis den udnytter mulighederne ved big data. Men virksomhederne skal stadig overbevises.
Danmark indsamler store mængder af data. F.eks. har hver enkelt ko sit eget identifikationsnummer. | Foto: Joachim Adrian
Danmark indsamler store mængder af data. F.eks. har hver enkelt ko sit eget identifikationsnummer. | Foto: Joachim Adrian
AF NIKLAS KRIGSLUND

Der er milliarder at hente, hvis den danske fødevareindustri bliver bedre til at bruge data. Brancheorganisationen DI vurderer over for FødevareWatch, at sektoren kan forbedre sin produktivitet med fem til seks procent, hvilket svarer til en årlig gevinst på omkring 8 mia. kroner.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter