FødevareWatch

Coop vil sende fødevarer med posten

Fremover vil Post Danmark levere Irma.dk’s varer for at skabe større kapacitet og effektivisere udbringning af varer.

Foto: /ritzau/Joachim Ladefoged

I forvejen kan man få varer fra Irma.dk bragt ud. Men fremover vil et samarbejde med Post Danmark betyde, at Irma.dk har et landsdækkende distributionsnet.

Det skriver business.dk.

”Ved at have en stor samarbejdspartner som Post Danmark, opnår vi en række betydelige fordele,” siger koncerndirektør i Coop, Gregers Wedell-Wedellsborg til avisen.

I Jylland har det hidtil  kun været muligt at købe Irma.dk’s varer i større byer. Men det slutter med det nye samarbejde og samtidig er det Coops intention, at samarbejdet skal øge kapaciteten, så Irma.dk i mindre grad får problemer i perioder med kampagnetilbud og højtider.

Forventer vækst på online-delen

Irma.dk kører stadig med underskud, men koncernchefen har positive forhåbninger til konceptet.

"Det er korrekt, at Irma.dk endnu ikke er en overskudsforretning. Det er en vækstcase, som vi forventer os noget af på sigt. Faktisk forventer vi med det nye samarbejde med Post Danmark, at vi tidligere end ellers vil opnå overskud. Men der kommer til at gå nogle år, hvor vi investerer en del penge i den del af forretningen. Perspektivet er langsigtet," siger han til business.

Coops og Post Danmarks samarbejde kommer mindre end et år efter, at Nemlig.com i oktober 2013 lancerede sit onlinesupermarked koncept.

Coop-formand vil have stoppet tilbudsjagten

Irma.dk vil levere til sommerhusdøren

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier