"Dagligvarehandlen må ud af hamsterhjulet, som vi alle løber inde i. Over flere generationer er der skabt en syg kultur, hvor kun pris og tilbud dur. Vejen ud er ikke, at varerne skal være dyrere – men butikkerne må differentiere sig på andet end tilbud, tilbud og tilbud."
Den kontante melding lyder fra Coop Danmarks bestyrelsesformand, Lasse Bolander, på spørgsmålet om de største udfordringer lige nu for både hans egen virksomhed og branchen. Netop Coop Danmark, der omfatter 1.220 butikker i kæderne Fakta, Irma, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen, har oplevet hårdt pres på økonomien.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app