Her er Peter Høgsteds fire udfordringer

Coop-chefen udpeger fire ting, som der skal arbejdes med efter sommeren. En af dem er den hårdt ramte Fakta-kæde.

Coops topchef, Peter Høgsted, er helt klar på, hvad detailkoncernen skal arbejde med, når sommerferien er slut.

I et interview med Børsen udpeger han fire områder, som har særlig prioritet i Coop.

Det drejer sig om: en mere positiv udvikling i resultatet, nye tiltag i den pressede Fakta-kæde, Coops Madmanifest og en ny strategi for 2015-2017.

”(…) det er ikke nogen hemmelighed, at vi arbejder intenst med Fakta og skal have fire nye testbutikker klar i slutningen af andet halvår. Det er alt fra nyt sortiment til butiksindretning, personaleledelse, strukturændringer, kommunikation og meget andet,” siger Peter Høgsted til avisen.

"Lokalt fokus i detail kommer for sent"

Er du inde eller ude i Coops nye strategi?

"Coop forsøger at tale sig til en førerposition"

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter