Skanderborg Festival hjalp Tulip til fødevarepris

Tulip har stor succes med salget af et produkt, som i sin tid første gang blev testet og bedømt af de besøgende på Skanderborg Festivalen.
Foto: Ole Lind
Foto: Ole Lind

Langtidstilberedt kød har i de senere år været buzz-ord i mange køkkener, og ikke mindst blandt den mandlige del af befolkningen er de mange varianter af trukket okse-, svine-, lamme- og kyllingekød blevet populære.

I sidste uge uddelte analysefirmaet Nielsen prisen for Årets Lancering 2013, og her vandt Tulips Pulled Pork, som ifølge selskabet selv er blevet købt af omkring 27 pct. af de danske husstande i det forgangne år.

Produktet, som man i dag kan finde i snartsagt alle kødkølediske, er fra Tulips hånd blevet testet og vurderet så langt fra detailmontrerne, som man kan forestille sig, i Tulips Diner på Skanderborg Festival 2012.

Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

"Pulled Pork var en kæmpe succes blandt gæsterne ved Smukfest, og det gav os et billede af, hvor stort Pulled Pork kunne blive. Samtidig fik vi nogle yderst brugbare tilbagemeldinger. Blandt andet at nogle gæster syntes, at der var lidt for meget salt i produktet. Derfor sænkede vi saltindholdet i den tid, der gik fra festivalen sluttede, og inden produktet kom på markedet i 2013," siger Brand Manager i Tulip, Morten Lund, i en pressemeddelelse.

I det hele taget bruger Tulip den lille restaurant på festivalen, der løber af stablen i august, som testlaboratorium, foklarer Morten Lund videre.

"I 2012 testede vi Pulled Pork, i 2013 var det Pulled Beef, og i år er vi så klar med en yderst velsmagende boeuf stroganoff, som de danskere, der ikke er i Skanderborg, vil kunne købe i butikkerne i 2015."

Senere på ugen tages der hul på årets Roskilde Festival, som traditionen tro også byder på en masse fødevarenyheder.

FødevareWatch er til stede på dyrskuepladsen i domkirkebyen, og fra torsdag kan du på siden læse fødevarenyheder fra festivalen.

Tulip kaster millioner i ny fabrik

Nyt fokus på kvalitet i convenience

30 ton mad op af festivalens skraldespand

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter