FødevareWatch

Nordic Sugar kæmper om hyldemeteren i detail

Nordic Sugar er til næsten daglig eksamen for at få lov at bevare god hyldeplads i de danske supermarkeder. Detail-konkurrencen smitter af hele vejen ned gennem den 1.500 mand store produktions- og industrivirksomhed.

Det kræver et stort arbejde og en konstant udvikling at få lov at stå forrest på hylderne i de danske supermarkeder. Brandet Dansukker har i generationer været danskernes foretrukne sukkermærke, og sådan skal historien ifølge adm. direktør Flemming Lyngholm, gerne fortsætte. Planen er ikke, at Nordic Sugar skal levere de billigste produkter på markedet, i stedet skal konstant udvikling af både produkter og service sikre pladsen helt fremme på hylderne – både i butikkerne og i køkkenet.

”Vi bliver hele tiden målt og vejet i forhold til salget ude i butikkerne, og kan vi ikke levere resultaterne til indkøberen i en supermarkedskæde, så har vi et problem, fordi de ikke kan retfærdiggøre, at vi hører hjemme på den givne hylde i butikken,” siger Flemming Lyngholm.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier