Forsker: Fødevarefirmaer taber magtkamp mod detailhandlen

Private mærkers indtog på hylderne i supermarkederne skyldes, at fødevareindustrien har tabt magtkampen med de store dagligvarekæder. Det mener en forsker, der har analyseret tendensen.
Foto: Thomas Priskorn/ JP
Foto: Thomas Priskorn/ JP
AF STEFFEN MOSES

Fødevareindustrien må i stigende grad producere varer under andre mærker end deres eget, fordi supermarkedskæderne skriger på flere unikke mærker, de såkaldte private labels.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også