FødevareWatch

Derfor erobrer private mærker hyldeplads

Her er tre væsentlige grunde til, at de private mærker i fødevareindustrien i stigende grad vipper mærkevarer af pinden i detailhandlen. Nogle mærkevarer vil ikke kunne klare udviklingen, mener seniorforsker.

Foto: Carsten Andreasen/ JP

Samtidig med, at detailgiganterne globalt set vokser sig større, erobrer en lang række private mærker, kaldet private labels, stadig flere hyldemeter i supermarkederne.

Seniorrådgiver Henning Otte Hansen, Institut for Fødevare- og Rerssourceøkonomi på Københavns Universitet, har skrevet en større analyse af ”Mærkevarer og private labels på fødevareområdet” globalt set.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Diningsix-direktør takker af

Restaurantkoncernens adm. direktør giver i stedet stafetten videre til medstifter, mens han selv fortsætter som kommerciel direktør udstationeret i London.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier