FødevareWatch

Marks & Spencer planlægger global ekspansion

Den store britiske detailkæde har store planer om at udvide forretningen med 250 nye butikker i Vesteuropa, Indien og Mellemøsten.

Foto: PR

Den britiske detailkæde Marks & Spencer planlægger at åbne 250 butikker i Vesteuropa, Indien og Mellemøsten inden for de næste tre år som en del af virksomhedens planer for global ekspansion. Til trods for at M&S evaluerer tilstedeværelsen i Kina, har detailkæden en målsætningen om at øge salget med 25 pct. og profitten med op til 40 pct. Det skriver The Telegraph.

Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

M&S' administrerende direktør Marc Bolland fortalte tirsdag investorer om planerne for global ekspansion. Udover flagship-butikker i større byer, ser detailkæden gode muligheder i supermarkeder med fokus på friske fødevarer i Paris samt en ny linje af butikker med kosmetik og lingeri i Mellemøsten og Indien.

M&S har dog hele tiden været tilbageholdende med at ekspandere i Kina og vil evaluere tilstedeværelsen i Shanghai, hvor detailkæden overvejer at finde en lokal partnere eller indgå i et joint venture med en anden detailkæde eller investor.

Dansk detail i myndigheders søgelys

Supermarkeder vil fylde hylderne med flere nyheder

Tulip lukker engelsk fabrik og fyrer 200

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier