Den britiske detailkæde Marks & Spencer planlægger at åbne 250 butikker i Vesteuropa, Indien og Mellemøsten inden for de næste tre år som en del af virksomhedens planer for global ekspansion. Til trods for at M&S evaluerer tilstedeværelsen i Kina, har detailkæden en målsætningen om at øge salget med 25 pct. og profitten med op til 40 pct. Det skriver The Telegraph.
Få FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt
M&S' administrerende direktør Marc Bolland fortalte tirsdag investorer om planerne for global ekspansion. Udover flagship-butikker i større byer, ser detailkæden gode muligheder i supermarkeder med fokus på friske fødevarer i Paris samt en ny linje af butikker med kosmetik og lingeri i Mellemøsten og Indien.
M&S har dog hele tiden været tilbageholdende med at ekspandere i Kina og vil evaluere tilstedeværelsen i Shanghai, hvor detailkæden overvejer at finde en lokal partnere eller indgå i et joint venture med en anden detailkæde eller investor.
Dansk detail i myndigheders søgelys
Supermarkeder vil fylde hylderne med flere nyheder
Tulip lukker engelsk fabrik og fyrer 200