FødevareWatch

60 nordiske fabrikker skal holde Orkla på danske borde

Med adgang til produkter og produktionslinjer på 60 fabrikker i Norden, skal Orkla Foods Danmark i fremtiden udnytte stordriftsfordelene i den store norske moderkoncern.

Det kan være svært at tjene penge på fødevarer, der alene skal sælges ind til danskernes middagsborde. Det har mange indset, og også i det store norske konglomerat, Orkla, fokuseres der nu på stordriftsfordele - på tværs af landegrænser. Det fortæller direktør i det danske datterselskab, Orkla Foods Danmark, Tino Bendix, til FødevareWatch.

På det danske marked mærker Orkla Foods, at kunderne i stigende grad udnytter mulighederne for at gå ned i det lokale supermarked og købe småt ind, i stedet for som hidtil at gå efter store pakker, når der en eller to gange om ugen blev handlet stort ind.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier