Detailkæden Coops foreløbig eneste satsning på nethandel med dagligvarer hedder Irma.dk, og det kan bestemt ikke defineres som en overskudsforretning på nuværende tidspunkt. Det afslører Jesper Uggerhøj, som er kædedirektør for Irma, overfor Berlingske Business.
Og han forventer heller ikke at kunne fremvise sorte tal på bundlinjen før i 2016.
”Vi er godt klar over, at det stadig er en underskudsforretning, og at der kommer til at gå et par år, hvor vi skal investere, før vi rammer den økonomiske overflade,” siger Jesper Uggerhøj til Berlingske Business.
Direktøren forklarer dog, at at omsætningen for Irma.dk alene er på vej mod ”et trecifret millionbeløb”.
På nuværende tidspunkt er det kun forbrugere i hovedstadsområdet, der kan nyde godt af Irmas online-supermarked, men der er ambitioner om at udvide butikken til hele landet, siger han.
Irma.dk er Danmarks næststørste aktør indenfor dagligvaresalg på nettet, kun overgået af Nemlig.com, der også kører med røde tal på bundlinjen. Ifølge detailfolk.dk er Nemlig.com dog gået fra et underskud på 8 mio. kr. i 2012 til ”blot” 969.000 i underskud i 2013.
1600 ledere til stormøde i Dansk Supermarked
Britisk detailkæde skraber europæisk bund
Dagrofa skifter stort ud i koncernledelsen