Arla rammer plet i gylden madtrend i Mellemøsten

Mejerikoncernens salg af især smør og osteprodukter boomer i Mellemøsten, hvor pandemien har sat gang i madlavningen. Væksten fortsætter i 2021, hvor mærker som Puck, Lurpak og Kraft hitter hos forbrugerne, fortæller Arlas nye internationale koncerndirektør.
Koncerndirektør Simon Stevens fra Arla International har store forventninger til at Mellemøsten fortsætter vækstsporet. | Foto: PR
Koncerndirektør Simon Stevens fra Arla International har store forventninger til at Mellemøsten fortsætter vækstsporet. | Foto: PR

Mellemøsten er en sand vækstmaskine for Arla. Efter et stærkt 2020 med en vækst på 20,1 pct., som mejerikoncernen fortalte om for nylig i årsregnskabet, er 2021 begyndt i samme høje gear på et marked, hvor Arlas produkter har ramt en gylden trend.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter