FødevareWatch

Arla vil udnytte medvinden i Mellemøsten

Skiftet fra restaurantmad til madlavning i hjemmet har sat fart på Arlas vækst i Mellemøsten. God timing med overtagelse af en stor produktionslicens hos Kraft i 2019 skal udnyttes, så momentum fastholdes, siger koncerndirektør.

Madlavning i hjemmet er blevet et hit mange steder i verden i 2020, men i Mellemøsten har det givet mejerikoncernen Arla ekstra stor medvind.

I Mellemøsten og Nordafrika har Arla oplevet et enormt skifte i efterspørgslen fra foodservice til privatforbrug, hvor positionen med brands som Lurpak-smør, Puck-ostene og de tilkøbte Kraft-smelteoste har sendt væksten i vejret med 36 pct. i første halvår.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier