FødevareWatch

Arla har haft "enestående" mærkevaremedvind under corona

Den brandede del af Arlas milliardforretning har haft et ekstraordinært godt 2020. Selvom topchef Peder Tuborgh ser væksten dale til et mere normalt niveau, kan der opstå muligheder for opkøb og partnerskaber, som skal dyrkes.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Salget af produkter med Arla-, Lurpak-, Puck- og Castello-logoer på indpakningen steg voldsomt i 2020 og var en stor del af årsagen til, at mejerikæmpen samlet kunne notere sig fremgang på både top- og bundlinje trods corona.

Endnu højere var væksten i salget af Starbucks- og Kraft-produkter, som Arla laver for andre store koncerner, men topchef Peder Tuborgh holder benene på jorden, når det kommer til den fremtidsudsigterne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier