FødevareWatch

Arla har haft "enestående" mærkevaremedvind under corona

Den brandede del af Arlas milliardforretning har haft et ekstraordinært godt 2020. Selvom topchef Peder Tuborgh ser væksten dale til et mere normalt niveau, kan der opstå muligheder for opkøb og partnerskaber, som skal dyrkes.

Foto: Joachim Ladefoged/ERH

Salget af produkter med Arla-, Lurpak-, Puck- og Castello-logoer på indpakningen steg voldsomt i 2020 og var en stor del af årsagen til, at mejerikæmpen samlet kunne notere sig fremgang på både top- og bundlinje trods corona.

Endnu højere var væksten i salget af Starbucks- og Kraft-produkter, som Arla laver for andre store koncerner, men topchef Peder Tuborgh holder benene på jorden, når det kommer til den fremtidsudsigterne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ny formand i nordjysk fiskekoncern

Fiskekoncernen Seafood Danmark fik i sommer ny koncernchef, og nu er der også kommet ny bestyrelsesformand i selskabet med de store vækstambitioner.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier