FødevareWatch

Unge går hyppigt på café - og det koster dem dyrt

Unge helt ned til 12 år mødes med deres venner på cafeer i byen, og det koster penge. Især 20-29 årige bruger penge på mad og drikke i byen.

Danske unge rykker i højere grad deres sociale liv ud af hjemmet og ind i bylivet, hvor de kaster penge efter friskpresset juice, kaffe på farten eller cafeer, når de er sammen med deres venner.

Det skriver Politiken med henvisning til to nye undersøgelser foretaget af restauratørernes brancheforening, Horesta, og Finans Danmark i samarbejde med Forbrugerrådet Tænk, der viser, at mange unge bliver presset økonomisk af gå ud-kulturen.

Desuden viser den, at det er unge i 20'erne som oftest bruger penge på mad og drikke. De 20-29-årige går på eksempelvis restaurant, café eller køber to-go kaffe 135 gange om året i snit. Unge helt ned til 12-19 år har 107 årlige besøg. For gennemsnitsdanskeren er tallet på 81, ifølge mediet.

Desuden låner 17 pct. penge af familie og venner eller tager overtræk på kontoen for at gå med vennerne ud at spise, ifølge undersøgelsen fra Forbrugerrådet Tænk og Finans Danmark, skriver Politiken.

19-årige Victor er Danmarks bedste kaffebrygger og har sit eget ølbryggeri: Jeg stræber altid efter verdensklasse

Kaffeparadokset er tilbage i fuldt flor

Svensk gymnasium fravælger alt rødt kød

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier