Tiltagende snacktendens får Arla Foods til at lancere ny produktlinje

Mejeriselskabet sender ny produktserie med fokus på protein ud i landets supermarkeder og 7-Eleven.
Foto: /ritzau/Jens Dresling/
Foto: /ritzau/Jens Dresling/

Arla Foods melder sig ind i kapløbet om danskernes mellemmåltider med ny produktserie, der kombinerer grøntsager, frugt, havre eller kerner med skyr og yoghurt.

Det skriver mejeriselskabet i en pressemeddelelse.

"Vi kan se en tendens, hvor flere og flere danskere spiser mellemmåltider og snacks i løbet af dagen. For at imødekomme danskernes behov og hverdagsrutiner har vi udviklet den nye produktserie, Arla & More, der består af ni velsmagende produkter. Indholdet af fedt og sukker er holdt lavt i alle produkterne, og de er alle en naturlig kilde til protein," udtaler Ditte Søndergaard Nielsen, der er brandansvarlig for Arla & More, i meddelelsen.

Den nye mellemmåltidsserie er landet i supermarkeder og 7-Eleven på landet over.

Arla fastholder mælkepris men kigger mod lysere tider

Arla opretter ny innovationsafdeling

Udvikling af fremtidens fødevarer får trecifret millionstøtte

Kellogg vil frasælge frugtsnacks og kiks 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter