FødevareWatch

Kellogg vil frasælge frugtsnacks og kiks

Cornflakes-producenten overvejer at sælge ud af porteføljen i et forsøg på at gøre forretningen mere smidig og fokuseret.

/ritzau/John Raoux/AP
Foto: /ritzau/John Raoux/AP

Det amerikanske fødevareselskab Kellogg, der blandt andet er kendt for morgenmadsprodukterne Cornflakes, Frosties og Special K, overvejer at frasælge sin forretningen inden for frugtsnacks, kiks og kager fra.

Det skriver Bloomberg News.

Planen er, at koncernen efter et frasalg i højere grad skal fokusere på de forretningsområder, som oplever højere vækst. Hovedforretningen, der er morgenmadsprodukter, har dog også vækstudfordringer og vil kunne drage nytte af mere opmærksomhed fra koncernledelsen.

"I sidste ende, mener vi, vil disse forandringer gøre Kellogg mere smidig og bedre fokuseret på den voksende efterspørgsel på vores madprodukter," udtaler Steve Cahillane, topchef i koncernen, i en meddelelse.

Kellogg vil samtidig strømline sin organisation ved at sammenlægge forretningerne for morgenmad, frostvarer og snacks til en division, som vil udgøre 80 pct. af selskabets omsætning i USA, ifølge Bloomberg News.

Kellogg lancerede tidligere i år en ny strategiplan for en femårig periode, med navnet "Project K", og sidste år annoncerede selskabet afskedigelser af 1200 medarbejdere i forbindelse med en restrukturering af selskabets distribution med lukning af 39 distributionscentre i USA.

Amerikansk morgenmadsproducent overrasker trods udfordret hjemmemarked

Kelloggs-morgenmad får skylden for salmonellaudbrud i USA

Kellogg investerer 2,6 mia i joint venture med Arla-partner

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier