FødevareWatch

Finsk veganersats skal også ud i foodservice-kanalerne

Det er ikke kun forbrugerne i dagligvarehandlen, der skal lære Fazers nye veganerserie at kende. Koncernen vil bruge sin egen foodserviceforretning som springbræt til bredt salg i foodservice.

Fazer, der er et af Finlands største fødevareselskaber, går ind på det danske marked for veganske fødevarer med 16 produkter under navnet Fazer Yosa.

Derved forsøger selskabet at vippe danske Naturli Foods, belgiske Alpro og svenske Oatly af pinden som danskernes foretrukne producent af mejerialternativer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gartner forventer bedre tilstande til foråret

Fynske Alfred Pedersen & Søn forventer, at de 30 afskedigede medarbejdere og mere normale el- og gaspriser vender tilbage til foråret. Prisen på tomater vil dog stige: "Detailhandlen virker mere nervøs, end vi gør," siger direktøren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier