FødevareWatch

Salg af soyamælk og plantefars boomer i danske supermarkeder

Flere forbrugere vælger plantebaserede fødevarer i dagligvarehandlen. Butikskæder peger dog på, at trods den aktuelle trend er danskerne langtfra ved at blive vegetarer eller veganere.

Foto: Joachim Ladefoged

En ny klimavenlig fødevarebølge anført af plantebaserede produkter rydder i stadig større stil hylder og kølediske i landets supermarkeder.

Eksempelvis har Føtex Food-kæden har på kort tid øget salget af alternative mælkeprodukter så meget, at 25 pct. af omsætningen nu kommer fra bl.a. soya- og mandelmælk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier