Næsten hver femte Ikea-hotdog er vegetarisk - nu skal der findes nye madpartnere

Ikea sælger årligt mere end 100 millioner klassiske hotdogs på verdensplan. Nu har den svenske møbelkoncern udviklet et vegetaralternativ, og en måned efter lanceringen udgør den 17 pct. af Ikeas hotdogsalg i Danmark. Succesen og bæredygtighedssatset gør, at Ikea lige nu leder efter nye samarbejdspartnere i fødevarebranchen. Målet er at skalere produktet globalt.
Michael La Cour, Foodservice-direktør i Ikea, afholder en bootcamp i december for iværksættere, der kan byde ind med bæredygtige produkter. | Foto: PR Ikea
Michael La Cour, Foodservice-direktør i Ikea, afholder en bootcamp i december for iværksættere, der kan byde ind med bæredygtige produkter. | Foto: PR Ikea

Godt 20 pct. af Ikeas kunder kommer udelukkende for at spise i varehusets kantine. Det har været med til at skabe en samlet omsætning i den del af koncernen på ca. to mia. euro, svarende til omkring 15 mia. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også