FødevareWatch

Næsten hver femte Ikea-hotdog er vegetarisk - nu skal der findes nye madpartnere

Ikea sælger årligt mere end 100 millioner klassiske hotdogs på verdensplan. Nu har den svenske møbelkoncern udviklet et vegetaralternativ, og en måned efter lanceringen udgør den 17 pct. af Ikeas hotdogsalg i Danmark. Succesen og bæredygtighedssatset gør, at Ikea lige nu leder efter nye samarbejdspartnere i fødevarebranchen. Målet er at skalere produktet globalt.

Michael La Cour, Foodservice-direktør i Ikea, afholder en bootcamp i december for iværksættere, der kan byde ind med bæredygtige produkter. | Foto: PR Ikea

Godt 20 pct. af Ikeas kunder kommer udelukkende for at spise i varehusets kantine. Det har været med til at skabe en samlet omsætning i den del af koncernen på ca. to mia. euro, svarende til omkring 15 mia. kr.

Men en større del af omsætningen bør komme fra salget af klimavenlig mad, mener Michael La Cour, adm. direktør i Ikea Food Service.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier