Direktør i investeringsfond: Ad hoc-opgaver har bidraget til indtjeningen i ISS

ISS er god til at sælge og markedsføre sig selv globalt. Samtidig flyder der flere opgaver ind grundet det ekstreme vejr, lyder det i en analyse af Peter Lundgreen, direktør i Lundgreen's Capital.
Foto: Larsen Stine
Foto: Larsen Stine

Serviceselskabet ISS, der er blandt de største spillere på kantinemarkedet i Danmark og her driver 200 kantiner, har 900 ansatte i kantineforretningen og 55.000 bespisninger dagligt, gør sig også gældende i stor stil i udlandet. Og det mener Peter Lundgreen, direktør i Lundgreen's Capital, er en af selskabets styrker på salgsfronten.

Selskabet forstår at udnytte sin globale position til at indgå globale servicekontrakter med andre globale virksomheder, lyder det fra i direktøren i en analyse for Jyllands-Posten. 

"Man forstår (i ISS, red.) at bruge sin globale position og størrelse til ikke blot at være omkostningseffektiv, men også at bruge positionen i sit salg. Det er der ikke mange af konkurrenterne til ISS, som kan tilbyde," lyder det fra Peter Lundgreen.

Han peger også på, at salgsorganisationen hos ISS yderligere har den styrke, at man her bruger ISS' position til at krydssælge og vækste på serviceområder som drift af kantiner.

At ISS har fod på de markeder, virksomheden agerer på, smitter af på resultatet i dette års første kvartal, og Peter Lundgreen mener dertil, at volatilitet redder indtjeningen i ISS.

ISS-chef spår stor fremtid for plantebaseret kost i kantinerne

ISS-konkurrent skyder til tops efter pæne væksttal

ISS indgår stor femårig aftale med stort europæisk fødevareselskab

ISS vil lede voksende milliardmarked for kantinemad 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også