FødevareWatch

Danish Crowns salg på kinesisk onlinekæmpe stiger

Salget af pølser, mørbrad og koteletter fra Danish Crown er stigende på den kinesiske onlinekæmpe Alibaba. Første spadestik til en ny forædlingsfabrik nær Shanghai bliver taget i næste uge.

Foto: Danish Crown/PR

Kineserne køber mere dansk gris via den store onlineplatform Alibabas fødevarenhed Tmall. Helt konkret drejer det sig om koteletter, pølser og mørbrad fra Danish Crown, hvor selskabet oplever et stigende salg. Det skriver Dagbladet Børsen lørdag.

"Vi er kommet rigtig godt i gang. Handelen er god - og stigende. Vi har store tocifrede vækstrater på årsbasis og pænt stor et-cifret vækstprocent hver måned. Det er meget glædeligt, fordi der er tale om forædlede varer i detailpakninger. Her er marginerne bedre end ved bulk-salg," siger Søren Tinggaard, underdirektør i eksportafdelingen i Danish Crowns svinekødsdivision, til avisen.

Underdirektøren ønsker dog ikke, at sætte konkrete tal på hverken mængder eller beløb.

Forarbejdningen og detailpakningen af produkterne til de kinesiske forbrugere foregår i øjeblikket i Ringsted, men det er planen, at en ny fabrik ved Shanghai skal overtage den proces. Første spadestik til den nye forædlingsfabrik, der forventes at stå klar og tages i drift i 2019, bliver taget i næste uge.

Søren Tinggaard fortæller, at Danish Crown også vil have mulighed for at sende frossent kød ud til Tmalls partnere, som så selv kan stå for optøning, opskæring og pakning.

Adm. direktør i Danish Crown, Jais Valeur, har et mål om, at 20 pct. af selskabets salg i Kina om et par år skal foregå på onlineplatforme.

Danish Crowns kinesiske salg dalede med 1,2 mia

Danish Crowns mål er at bygge fabrikker ved kinesiske storbyer

Jais Valeur: Kina kan udgøre 10-20 pct af forretningen om få år

Danish Crown indgår kæmpe kinesisk aftale

Amazon får lov at sælge fødevarer til 1,3 milliarder indere

Så langt er Danish Crown med fabrikken i Shanghai 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier