FødevareWatch

Kødfri forkæmper tæt på markedsmålsætning

Efter to måneder i handlen har Naturli' Foods ifølge eget udsagn næsten nået målsætning om at tage fem pct. af markedet for hakket oksekød. Levering til 1200 nye butikker hjælper producenten videre.

Der er særdeles stor medvind på de dele af cykelstien, hvor der produceres og sælges plantebaserede alternativer til blandt andet hakket kød.

Coop: Veganerprodukter kan blive et "nyt vindmølleeventyr"

Efter først at have sikret sig plads i Dansk Supermarkeds omkring 600 danske butikker har producenten Naturli' Foods reddet sig en plads i 1200 Coop-butikker, og de langsigtede målsætninger er ifølge direktør Henrik Lund allerede tæt på at være opfyldt.

Markant vokseværk i vegetarisk forening

"Vores mål var at tage 5 pct. af markedet for hakket oksekød inden for tre år. Allerede en måned efter lanceringen af Naturli' Hakket var vi meget tæt på at indfri målet," udtaler han i en meddelelse, som følger i halen på den seneste lancering i Coop-koncernens kæder.

Unge og ældre fravælger oftest kød

Nordisk free from-trend trækker messe til Stockholm

Nestlé køber majoriteten af sydamerikansk fødevareproducent

Analyse: Vedblivende potentiale i kødfri forbrugere

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier