Arlas luksusoste oplever stigende efterspørgsel

Arla Unika vokser i et stabilt tempo, og det er tilfredsstillende, mener salgsdirektør.
Foto: Niels Hougaard/Polfoto
Foto: Niels Hougaard/Polfoto

Arla Foods' gourmetbrand Arla Unika har i øjeblikket 11 håndlavede oste i porteføljen, og premiumprodukterne oplever stigende efterspørgsel i disse år fra særligt gourmetrestauranter og foodserviceindustrien.

Det skriver Berlingske Business.

"Efter mere end ti års udvikling er Arlas gourmetforretning stadig ikke blevet noget stort brand, men det er heller ikke vores mål. Vi er stadigvæk meget små. Forretningen vokser årligt med mellem 20 og 30 pct., så det er vi godt tilfredse med," siger salgs- og marke­tingdirektør i Arla Unika Alex Racoveanu.

I 2016 omsatte Arla Unika for 19 mio. kr., mens brandet de seneste 12 måneder har solgt for 22 mio. kr. Koncernen Arla Foods solgte globalt for 72 mia. kr. i 2016.

Arla Unika-direktør: "Jeg ved ikke rigtig, om vi har nogle konkurrenter i Danmark"

Både mælk og øl gennemgår en premium-udvikling

Arla Danmark ansætter ny direktør for premium-forretning

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også