FødevareWatch

Både mælk og øl gennemgår en premium-udvikling

Er der for meget af noget, så skal man finde ud af, hvordan man kan tage mere for det. Både øl- og mælkeindustrien er gået i den dyre retning. Hos Carlsberg hedder det premium, og hos Arla hedder det forædling.

Foto: Joachim Adrian/POLFOTO

Blå Arla-kartoner fyldt med mælk står i aneløse rækker i supermarkederne. Dette samme gør grønne Tuborg-dåser.

Det er de produkter, som Carlsberg og Arla tjener langt størstedelen af deres penge på, men det er ikke så let, som det var engang. Forbrugerne stiller højere krav til produkterne og har fået smag for kvalitet. Omvendt er de også blevet villige til at betale mere for varerne. Det har åbnet en dør for, hvad der kaldes premium-produkter - varer med mere kvalitet til højere priser.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier