Nederst i Maslows behovspyramide finder man det fysiske behov. Nogle vil måske hævde, at kaffe bør falde ind i denne kategori.
Hævert over enhver tvivl er det i hvert fald, at danskere er vilde med kaffe, og særligt i landets største byer er man villige til at betale for koffeinkilden.
Det mærker verdens største kaffekæde, amerikanske Starbucks, der nu sætter mere turbo på det danske marked, hvor særligt de store byer i de kommende år kan forvente at se flere butiksskilte med det grønne logo. Det skriver Berlingske Business.
"Vi har en ambition om at åbne 20-30 nye kaffebarer i primært København og Aarhus indenfor de næste tre til fem år. Vi er meget optimistiske om fremtiden. Vi ser en kæmpe efterspørgsel," siger Michael Hald, Head of Franchise hos Dansk Supermarked, som på vegne af amerikanske Starbucks driver 15 af de 21 Starbucks-kaffebarer i Danmark, til Berlingske Business.
Med op til 45 Starbucks-kaffebarer er der stadig langt op til konkurrenten Espresso House, som har planlagt mere end 30 nye kaffebarer oven i de eksisterende 48 Baresso-kaffebarer, der snart bliver omdannet til Espresso House.
Branchen fortæller om stort vækstpotentiale i to go-kaffe
Starbucks udvider samarbejde med 'moralsk' vandmærke
"Når Starbucks giver dig noget, tager de også noget fra dig"